Hogyan szervezzünk esküvőt?

Ebben a témában rengetek cikk van, és mindegyik nagyon hosszú. Ezért nem olvastam el egyiket sem. Szóval nyugi! Nem fogok senkit sem fárasztani. Főleg nem egy hosszú és semmitmondó bevezetéssel nem. Nem bizony, én nem vagyok olyan, hogy csak írok, és írok, és írok és nincs semmi értelme. Szólottam hát, kezdődjön a blog bejegyzés!

  1. Találj valakit, akihez hozzámehetsz! Ha nincs párod, nincs értelme elkezdeni szervezni esküvőt, mert kicsi rá az esély, hogy a nagy napig találsz valakit.
  2. Találjátok ki, hogy mennyit akartok költeni! A büdzsé (imádom leírni ezt a szót, okosnak érzem magam, ha idegen eredetű szavakat használok), de most meg villog a kurzor előttem és nem tudom, hogy mit írjak, mert nem ezzel a szóval akartam kezdeni a mondatot. Lényeg, hogy tudjátok, mennyit szántok rá, érdemes figyelembe venni, hogy általában többet költ mindenki, mint amennyit szeretne. Excel használata kötelező!
  3. Ki kell találni, hogy milyen típusú esküvőt és lakodalmat szeretnétek! Klasszikusat vagy valami hagyományostól eltérőt? Városban vagy vidéken? Hány ember jöjjön az esküvőre? Ezen a ponton érdemes megbízni egy közgazdászt, aki kiszámolja, hogy egy vendég bekerülési költsége milyen ajándékbeli megtérüléssel járhat.
  4.  Válasszátok ki a megfelelő helyszínt és az időpontot! Ez egyszerűnek hangzik és az is, de mégsem. Vagy mégis? Hát néha igen, néha nem. Szóval ha van olyan helyszín, amit nagyon szeretnél, foglald le legalább 1-1,5 évvel előre, hogy azt az időpontot kapd meg, amelyiket szeretnéd. De ne csináld ész nélkül, kérjél be több ajánlatot, hogy lásd az árazás elfogadható-e a többi helyhez képest. Tegyél fel minél több kérdést, hogy tudd, kielégítő szolgáltatást kapsz majd a pénzedért.  

5. Hivatali ügyintézés, szertartások. El kell dönteni, hogy lesz-e templomi esküvő vagy csak anyakönyvvezető esket, esetleg szertartásvezető lesz-e. Hol tartjátok a szertartásokat? A lakodalom helyszínén vagy elmentek a hivatalba?

6. Kell Nektek ruha, a helyszínre dekoráció! A menyasszonyi ruhát több száz ruha felpróbálás után nagy gonddal szokták kiválasztani. A srácnak meg vesznek valamit a Tescóban, ha van leértékelés. 😂 A dekoráció részleteinek kidolgozásához a világ legnagyobb szaktudással rendelkező dekoratőrét ajánlom a Pinterestet, ha akartok picit spórolni, akkor sok dolgot megcsinálhattok ti is saját kezűleg, ez amúgy a “csapatotokat” is összehozza, de mindenképpen javasolt profi dekoratőr bevonása is a buliba. Lehetőleg úgy egyezzetek meg, hogy felteszi és másnap le is szedi a díszítést.

7.  Zenekar, DJ és vőfély vagy ceremóniamester. Egy jó zenekar jobb lesz, mint egy jó DJ, de egy közepes DJ jobb lesz, mint egy közepes zenekar. A vőfély általában verseket mond és népi viseletben van, a ceremóniamester öltönyben és úgy konferál, mint egy műsorvezető. 

8. Fotóst, videóst vagy festőt hívjunk? A festőt nem javaslom, mire végez egy képpel eltelt 3 óra. Az egész eseményről lesz kb. 4-5 képetek. Arról nem is beszélve, ha véletlenül egy szobafestőt rendeltek meg… Fotóst mindenki hív, videóst nem, mert sok pár azt mondja, hogy úgy se nézzük vissza. Pedig higgyétek el, van olyan filmes, akinek a munkáját élmény nézni. Például a Trónok harcában a vörös menyegző is egy esküvői film, amit nagyon jól megcsinálták és sokan újranézik. 

Bármi kérdésetek van, bátran írjatok nekem! ☺️

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg másokkal is!